Ką reikia žinoti verslui COVID-19 kontekste? Praktiniai patarimai (papildyta 03.18)

  • Ką svarbu žinoti įmonių teisėje COVID-19 aplinkoje?

Sutartinių prievolių vykdymas

Nors daugelis jau ima kalbėti apie tai, kad COVID-19 neabejotinai bus pripažintas force majeure (pranc. nenugalimos jėgos) aplinkybe, tačiau tokios išvados skubotos, nes turi tai būti vertinama kiekvienu atveju atskirai. Karantino paskelbimas automatiškai nereiškia, kad galima taikyti force majeure aplinkybes, todėl rekomenduojame gerai įsivertinti (jei reikia pagalbos – mes padėsime) jūsų individualių aplinkybių atitiktį force majeure aplinkybei ir, kokias pasekmes tai reiškia. Be to, būtina nepamiršti, kad tie asmenys, kuriems kyla sunkumų vykdyti sutartis, privalo nedelsti ir kuo anksčiau informuoti kitą sutarties šalį apie šias aplinkybes (pavėluotas pranešimas yra viena iš sąlygų nepaisyti force majeure sąlygos ir taikyti atsakomybę). Net jei COVID-19 ir yra visiems žinoma aplinkybė, tai savaime nereiškia, kad jūsų partneris supranta, kad tai sąlygos sudėtingesnį sutarties vykdymą ar neįvykdymą išvis, todėl jūs privalote apie savo negalėjimą tinkamai įvykdyti sutartį pranešti kitai sutarties šaliai.

Daugiau patarimų ČIA

  • Žadamos mokestinės lengvatos verslui, siekiant padėti susidoroti su COVID-19 iššūkiais

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pirmoji primena, jog įmonės vieną kartą per metus turi teisę pakeisti avansinio pelno mokesčio mokėjimo būdą: iš mokesčio apskaičiavimo pagal praėjusių metų veiklos rezultatus, į būdą pagal numatomus rezultatus. Norėdama pakeisti mokesčio apskaičiavimo būdą, įmonė turi tai pažymėti pateikdama avansinio pelno mokesčio deklaraciją.

Daugiau patarimų ČIA.

  • Darbo teisė: kaip organizuoti įmonės darbą karantino laikotarpiu?

Rekomenduojama:

  1. Ir viešajam, ir privačiam sektoriui  darbą organizuoti ir klientus aptarnauti nuotoliniu būdu, išskyrus atvejus, kai būtina atitinkamas funkcijas atlikti darbo vietoje.
  2. Visas paslaugas, kurių teikimas nėra uždraustas (pavyzdžiui, paslaugų teikimas, gamyba, prekių pristatymas), ir tos paslaugos, kurios yra būtinos visuomenei, organizuoti teikti taip, kad būtų išvengta tiesioginio asmenų kontakto.

Daugiau patarimų ČIA.

  • COVID-19 viruso įtaka statybos rangos sutarčių vykdymui. Ką reikėtų žinoti ir kokių teisinių veiksmų gali tekti imtis?

Pastaruoju metu pasaulyje itin sparčiai plintantis COVID-19 virusas (koronavirusas), kurio protrūkį Pasaulio sveikatos organizacija jau yra paskelbusi pandemija, neabejotinai turi neigiamą poveikį verslui. Ne išimtis ir statybos sektorius. Dalis šio sektoriaus įmonių jau kurį laiką susiduria su sunkumais vykdant statybos rangos sutartis. Ko galima imtis jau dabar, siekiant apginti savo teises?

Dauiau patarimų ČIA.

JUREX komanda yra pasiruošusi dirbti ir teikti jums viskas reikiamas paslaugas ir konsultacijas. Saugodami Jūsų ir mūsų sveikatą ir bei laikydamiesi rekomendacijų, kurį laiką paslaugas teiksime  nuotoliniu būdu – neorganizuosime gyvų susitikimų. Esame tikri, kad darbas vyks sklandžiai, JUREX komandos kontaktai ČIA.

visos įžvalgos
Sužinokite daugiau

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

El. pašto adresas *
Pateikdama(s) savo elektroninio pašto adresą sutinkate, kad Advokatų profesinė bendrija Judickienė ir partneriai JUREX jį tvarkys tiesioginės rinkodaros tikslu. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti, pateikdami prašymą el. paštu info@jurex.lt. Daugiau informacijos Privatumo politikoje.